Μηπως ειμαι αφυδατωμενος;

ΝΕΡΟ

Το καλοκαιρι ειναι η εποχη του χρονου που λογω των υψηλων θερμοκρασιων παρατηρουνται τα περισσοτερα περιστατικα αφυδατωσης. Η αφυδατωση προκυπτει οταν η προσληψη υγρων ειναι μικροτερη απο την απωλεια τους και αποτελει μια κατασταση αρκετα σοβαρη για τον οργανισμο μας, καθως ειναι δυνατο ακομα και να διαταραχθει η ομαλη ροη του αιματος προς ζωτικα οργανα (καρδια, εγκεφαλος, μυες).

 

Διψα, ζαλαδα,ασταθεια σε ορθια σταση ή στο περπατημα,ατονια ,κοπωση, πονοκεφαλος,εμετος και διαρροια ειναι τα πρωτα σημαδια της αφυδατωσης, ενω σε προχωρημενα σταδια παρατηρουνται ξηροστομια,ελαχιστη παραγωγη ουρων,ταχυκαρδιες, απωλεια συνειδησης και θερμοπληξια, ενώ κριτηριο για την αφυδατωση μπορει να αποτελεσει και το χρωμα των ουρων: οσο πιο ενυδατωμενοι ειμαστε, τοσο πιο ανοικτο είναι το χρωμα των ουρων. Οσο πιο αφυδατωμενοι ειμαστε, τοσο πιο σκουρα είναι τα ουρα.

Ομαδες υψηλου κινδυνου αποτελουν τα βρεφη και τα μικρα παιδια,οι ηλικωμενοι,ατομα υπο φαρκαμευτικη αγωγη που λαμβανουν φαρμακα με διουρητικη δραση, καθως και οι αθλητες. Για τη σωστη ενυδατωση του οργανισμου ακολουθουμε τις εξης συμβουλες:

  • Πινουμε υγρα σε τακτα χρονικα διαστηματα, ακομα και πριν αισθανθουμε διψα. Επιλεγουμε κυριως το νερο και συμπληρωνουμε με ροφηματα όπως τσαι,καφε,χυμους,αναψυκτικα ,σοδα και γαλα. Όχι αλκοολ.
  • Επιλεγουμε τροφιμα που κυριως περιεχουν νερο όπως είναι τα φρουτα και τα λαχανικα
  • Μειωνουμε την εντονη φυσικη δραστηριοτητα και ασκηση κατά τις θερμες ωρες της ημερας
  • Εάν λαμβανουμε διουρητικα φαρμακα, συμβουλευομαστε αμεσα το γιατρο που μας παρακολουθει